Toe aan een stabiele bouwer?

Ondernemend in het koninkrijk

Advies | Interim | Transitie

Elke kerk, organisatie of bedrijf is geboren in het hart van een pionier. Terwijl de onderneming groeit en de markt veranderd loopt een leider soms tegen dynamieken in het interne krachtenveld aan die je zelf maar niet scherp krijgt. Een effectieve leider geeft vertrouwen en autoriteit via relaties. denkt vanuit volgende vier punten aldus Craig Chroesel:

Empowerment - delegeren is regeren
Possibilities - vooruit denken
Investments - wat levert iets op?
Inspiration - gedreven door liefde en waarheid bouwen we beter.

Ik voel me bovenal thuis bij het laatste. Ondernemingen zijn in de kern ideeën die uit inspiratie ontstaan, dus een gezonde spiritualiteit is essentieel voor een effectieve leider. Bij de rollen die ik tot nu toe heb mogen vervullen heb ik ontdekt dat kennis en vaardigheden belangrijk zijn en helpen, maar geen garantie voor een goed karakter en zeker geen vervanging voor een gezonde spiritualiteit.

John Maxwell zegt dat een excellente leider de volgende zaken investeert in zijn kerk, bedrijf of organisatie:

sensemaking - een leider helpt ons complexe zaken begrijpen
relating - een goede leider kan zich aan ons verbinden
visioning - een effectieve leider kan anderen meenemen in een visie
inventing - een goede leider zet creativiteit om in waardecreatie

Leeuwestein Leadership helpt leiders zichzelf te ontwikkelen vanuit spiritualiteit. Zo komen mensen en initiatieven telkens opnieuw tot bloei en vermenigvuldiging.

Heb je interesse in een kennismaking?

"Sven brengt beweging in je organisatie. Zo eenvoudig is het."

- Directeur non-profit

"De periode onder het coachend leiderschap van Sven Leeuwestein heeft me in die 18 maanden meer geleerd dan vele jaren ervoor. Bijzonder."

- Adviseur strategische communicatie

"Waar anderen afhaakten, bleef Sven trouw en ondersteunend. Dat heeft ons mede door deze periode heen gesleept."

- Kerkleiders

'Leeuwestein is sterk in inhoudelijke aansturing, het ruimte maken voor nieuwe leiders en verbinding in de breedte van het christelijke landschap'

- apostolisch kerkleider

Mobiliseer en verbind leiders van kerken en bewegingen

Een van mijn recente opdrachten was om kerkleiders en kerken te mobiliseren voor het evenement Everyone2023. De wereldwijde beweging Empowered21 had de stichting Harvest Fields International gevraagd de evenementen Amsterdam2023 in de RAI en Everyone 2023 in het Olympisch stadion te organiseren. Het doel was mijn bestaande Nederlandse en internationale netwerk in te zetten en te verbreden om zoveel mogelijk kerken te mobiliseren en hun visie voor evangelisatie te herijken door deel te nemen aan evenementen.

Advies
Mijn rol bestond uit prediking tijdens voorafgaande evenementen en het voeren van adviesgesprekken met de leiders van de organisatie en strategische kerkrelaties, het hosten van seminars over geestelijk leiderschap en bekendmaking van de organisatie bij leiders en kerken. Daarnaast hield ik me bezig met het begeleiden van Nederlandse kerkleiders en netwerken met internationale relaties tijdens de evenementen.

Integriteit
De opdrachtgever gaf aan met mij te willen werken vanwege het vertrouwen in dienstbare karakter, diplomatieke ervaring, inzicht in theologische verschillen van stromingen en netwerken, zalving en het respect voor beleid en visie van de beweging.

Persoonlijk doel
Ik zag het als mijn persoonlijke uitdaging om mogelijke strategische contacten te zien ontstaan door leiders te ontmoeten en in te schatten wie voor hen een positieve lead zou kunnen zijn. Dit is regelmatig gelukt.

Luister hier naar een podcast over deze opdracht.

Ervaring in het werkveld

Advies | Coaching | Leiderschap

Transitie netwerk christelijke jonge leiders

De stichting IMPACT Netwerk was op zoek naar een interim-directeur. Als procesbegeleider mocht het netwerk van christelijke young professionals onderbrengen bij de Navigators. Dat werd uiteindelijk IMPACT Navigators.

Netwerk voor leiderschapsontwikkeling

De Global Leadership Summit is het grootste leiderschapsontwikkeling evenement ter wereld. Voor de Nederlandse tak onder de hoede van stichting Opwekking verzorgde ik het netwerk, de event-hosting en de strategie naar Nederlandse kerken en bedrijven.

Begeleiding kerkleiders in transitie

Een voorgangers-echtpaar van een lokale kerk ging door een emotioneel zware transitie-periode. Als coach-adviseur begeleidde ik hen door deze lastige fase middels coaching in karakterontwikkeling en persoonlijk leiderschapsontwikkeling.

Support leiders pioniersgemeente

In een bepaalde regio van ons land heeft een kerkelijke start-up het verlangen het apostolische en profetische geluid vanuit de Bijbel handen en voeten te geven in de samenleving. Als adviseur ben ik langszij gekomen om te trainen op het gebied van geestelijke strijd.

meer voorbeelden op Linked in

Kennismaken?