Hoe moet je omgaan met profetische woorden ‘voor het jaar’?
by Sven Leeuwestein on January 31st, 2024
Is het jou ook opgevallen dat er in toenemende mate aandacht is voor profetische woorden over het komende jaar? Steeds meer bedieningen, leiders en bewegingen in binnen- en buitenland delen één of meerdere ‘woorden van de HEER’. Op revive.nl vind je een aantal van deze boodschappen. Ook zie je dat meer en meer christenen het profetische in zichzelf en voor hun omgeving op de juiste waarde willen s...  Read More
Apostel, kies je profeet
by Sven Leeuwestein on December 15th, 2023
Ik weet niet welke sport jij in je jeugd hebt beoefend maar ik hoorde bij de vele duizenden jongens die al jong voor voetbal kozen. In de tijd dat ik voetbalde was het bij onze vereniging eigenlijk wel zo dat hoe beter je kon voetballen hoe meer aanzien en respect je kreeg, ook naast het veld. Bij de training of tijdens wedstrijden kwam je regelmatig tegen dat een jongen die goed kon ‘pingelen’ me...  Read More
Gedreven gelovigen: wat brengt een apostolische cultuur ons?
by Sven Leeuwestein on November 7th, 2023
Apostelen, de eersten onder de gelijken in geestelijk leiderschap, vestigen Gods koninkrijk over het algemeen via drie pijlers in het Lichaam van Christus. Namelijk via gezonde relaties, het doorgeven van geestelijk ‘DNA’ én door kracht. De vrucht hiervan zou je een apostolische cultuur kunnen noemen. Dit klinkt natuurlijk prachtig, maar wat is zo’n apostolische cultuur in de Ekklesia dan precies ...  Read More
Pas op voor apostel (s)hoppen
by Sven Leeuwestein on September 29th, 2023
Ken je de term succes-supporters? Dat zijn supporters van sportclubs of sporters die goede resultaten halen maar afhaken wanneer er geen successen worden behaald. Zogenaamde trouwe supporters doen juist het tegenovergestelde en blijven loyaal aan ‘hun’ club ongeacht de resultaten. In de christelijke wereld kom je ook weleens succes-supporters tegen. Vaak zijn het hongerige gelovigen die meebewegen...  Read More
Laat de adelaars in eenheid aanvallen
by Sven Leeuwestein on July 20th, 2023
Worstel je weleens met de beeldende taal van de profetische wereld en de betekenis ervan voor het dagelijkse leven? Dan ben je niet de enige. Zeker wanneer profetische inspiratie nog niet zo normaal voor je is kan het best lastig zijn om de verbinding met je leven, je kerk of organisatie te maken. Jammergenoeg maakt dat soms dat we zaken naast ons neerleggen die wel voor ons bedoeld zijn.  In de B...  Read More
Geen einzelgänger maar een verbonden gezondene
by Sven Leeuwestein on June 30th, 2023
 Dankzij Empowered21 vond er in juni een gratis internationaal evenement plaats in Nederland met de uitnodigende naam EVERYONE2023. In het Olympisch stadion in Amsterdam  kwamen duizenden christenen uit meer dan 115 landen bij elkaar om de hoop die ze hebben in het evangelie te vieren en te delen. Dat is mooi, maar waarom zou je je verbinden aan die nieuwe club Empowered21?Tekst: Sven LeeuwesteinA...  Read More
Older